22 de nov. 2010

A les Muntanyes de la Follia

Lovecraft + Guillermo del Toro

Quan la pel·lícula basada en el relat homònim de H.P. Lovecraft està ja del tot confirmada i fins i tot té ja una data d'estrena prevista per al 2013, no puc deixar de manifestar la meva il·lusió i frisança per veure per fi una pel·lícula de Lovecraft amb cara i ulls. No n'espero menys del director de Mimic, El Espinazo del Diablo, Hellboy i El Laberinto del Fauno. Quan l'any 2006 en Guillermo del Toro va venir convidat al Festival de Sitges, la M. i jo gaudíem en aquell moment d'una acreditació de premsa com a representants d'una web sobre cine friki. La M., que havia anat a la roda de premsa, em va trucar per demanar-me si volia que li fes alguna pregunta. Li vaig dir que li preguntés quan faria la pel·lícula basada en A les Muntanyes de la Follia. Jo sabia que ell es moria de ganes de fer-la. La M. li va preguntar i el director mexicà li va respondre que dissortadament era molt difícil trobar finançament per a una història que acabava amb final frustrant. Però si em dónes 1 milió de dòl·lars, te la dedico, li va etzibar el director de Mimic. És, per tot plegat, una bona notícia que els milions de fans de Lovecraft d'arreu del món poguem tenir per fi una pel·lícula que, en principi, atesa la trajectòria del director i la seva coneguda afició per l'autor de Providence, no crec que ens defraudi. Per cert, qui ha posat la pasta al final ha estat en James Cameron (sí, sí, el director de Terminator, Titanic i Avatar). Ja ens ho trobarem...